AFSLAPPENDE DAG IGENNEM PORTES DU SOLEIL

Rimelig kort dag i det gode vejr, overnatter indendørs!

FARVEL TIL PHILLIP, OG DAGENS FØRSTE TOP

Efter en rimelig god nat i teltet står jeg op til skyfri himmel og fuglekvidder… igen! det er sgu dejligt, pakker telt og hænger underlag til tørre mens jeg spiser morgenmad og henter frisk vand, det er super lækker med vand så tæt på, det skal jeg huske næste gang jeg skal finde campsite.

Philip kommer – meget morgen grim – og siger farvel, vi udveksler emails, jeg smutter afsted mens han drøner tilbage i teltet. Stien er som sædvanlig stejl og smal, lidt smattet og man kan næsten ikke se den for planter osv. efter ca 30 min. kommer jeg ud i bunden af en bred kløft der snævre ind mod toppen hvor jeg skal over, der er et chalet længere oppe og det er tydeligt at området bliver brugt til køer.

07:52 når jeg toppen: Mont de Grange (se billede) det er en flad top med masser af græs og et chalet lidt væk, her kunne man også sagtens have campet, ret fedt med udsigten, stien fortsætter på bagsiden af huset og går stejlt ned gennem græsgange og forbi tæt forbi køerne, de er ret ligeglade med mig, ser en ræv og et par gimser.

Halvvejs oppe og kigger ned i dalen jeg er kommet op igennem, kan lige se Geneve søen i det fjerne.

Ja det skulle jo ske, et selfie billede, 27. juni kl. 07:45

CHATEL BIKEPARK

kommer ud på en grusvej der fortsætter rundt langs bjerget til højre, og heldigvis kun med en svag stigning, det er rart med lidt andet underlag og jeg nyder turen mod Col de Bassehaux, der ligger lige over Super Chatel bikepark hvor jeg de sidste par år har kørt MTB.

jeg får en is og en kop kaffe på Chalets de Plane Dranse, klokken er omkring 10:30 og der er ca en time til mit mål Refuge de Chésery, jeg går alt for hurtigt!

Igen en grusvej, der er mange grupper af dags-hikere i matchende trendy tøj, alle er over 50, jeg kan kigge ned på Les Linderettes hvor jeg sidste år røg på ansigtet og fik smadret skulderen igen, det ser nu fedt ud dernede og man kan høre hygge jazz fra mad teltet. good times!

Middag på Chalets de Plane Dranse med udsigt til Les Linderettes

Chatel bikepark, skal ud over den højre ryg tættest på.

REFUGIE DE CHÉSERY

Vandrestien fortsætter langs med MTB ruten mod Chésery og jeg får mig en god kigger på alle cyklerne, stien er ret fed med masser af klipper og afslappende flade stykker, det er lækkert med nyt underlag igen, passere trægrænsen!

Ankommer til Refugie de Chésery ved middags tid og overtaler mig selv til en rigtig god gang omelet med ost og skinke, det er lige hvad kroppen mangler. Jeg kigger lidt rundt om der er steder man kan campe, men imens bliver det dårligere vejr og det begynder at dryppe lidt, så jeg bestemmer mig for at prøve at overnatte i refugiet, det koster 50€ men så er der også aftensmad, morgenmad og varmt bad med i prisen. vejret klare self. op igen, og senere på eftermiddagen finder jeg et super fedt sted man kan campe!

Man kan lige se Refugie de Chésery, målet på dagens tur

kigger ned på refugiet mens der bliver kørt MTB lige forbi fordøren

NEDEREN NAT

Phillip ankommer ved 17 tiden, vi snakker og jeg viser ham det fede campsite, her slår han slår teltet op for natten!

jeg hygger mig i refugiet, vi spiser en simpel men god aftensmad, der er ankommet et ældre ægtepar og en ultra-løber der skal overnatte sammen med mig, vi går tidligt i seng og der går ikke længere en ca 20min før ham den gamle mand begynder at kamp-snorke… Najs! jeg prøver at sove men det er sgu svært i den støj.

P.S. Ultraløberen har løbet 63km og skal løbe 60 næste morgen! han står op kl 04 og spænder pandelampe på og så er det ud af døren, respekt.

Eneste billede af Phillip, indendørs i refugiet

Her er et fedt sted at slå teltet op for natten, der er ca 500m til refugiet

Udsigt fra refugiet

SNICKERS

Noget af det bedste at spise – kalorie/vægt forhold er i top, og så smager de jo godt

ECCO BIOM ULTRA

Meget stabile sko, letvægts og stive, jeg kunne godt have brugt lidt mere greb.

CUMULUS – LITE LINE 300

super dejlig sovepose, 650g, kan klare ned til 0 grader, og fylder næsten intet!